Je suis heureuse

När jag såg att det i gästboken hade skrivit ett par som kom från Montpellier, Frankrike, blev jag ganska besviken att det inte var jag som jobbade den dagen. Men idag fick jag i alla fall en liten revansch. Ett franskt par var några av dagens besökare och med dem fick jag prata franska! Wehoo, så kul! Och dessutom gick det ganska så bra att prata också. Jag saknar att prata franska, det är ju kul. Det kommer allt som oftast nuförtiden upp franska ord och uttryck i huvudet som liksom upprepas om och om igen. Jag brukar ju säga ibland att jag undrar om jag inte har någon sjukdom då jag i princip alltid har en låt på hjärnan. Det är lite så nu med den där franskan..

Fick en virkningsintroduktion här om dagen, och igår lärde jag mig göra mormorsrutor. Det går bra nu och är ett hur bra tidsfördriv som helst. Och kul är att det går fort att göra många.

Ikväll blir det gänghäng. Mycket trevligt!

Och som om det inte vore nog med de trevliga nyheterna så verkar den nya cykelbron vara färdig! Amazing. Så ingen tvekan om att jag kommer ta den vägen över älven nu. Och i framtiden. Amazing. Detta borde Skellefteå Kommun ta lärdom av, när de väl bestämmer sig för att bygga något och bygget drar igång går det det snabbt och blir klart fort som hejsan. Men besluten .... de tar flera årtionden innan de verkligen tas. Det blir ju oftast bra när det blir klart. Kom ihåg det.




nya singeln. bra digg som vanligt.
tänk om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0