Week-end encore une fois

Då är det helg igen. Då måndagen gick bort blev det en kort skolvecka. Nästa kommer att bli konstigt då även Thomas, Jesse och Angela kommer ha lämnat Montpellier.

Igår var det ett BBQ/godbye-party för grabbarna. Vi tog tramen en rätt så lång bit utanför stan till ett jättemysigt ställe precis vid en liten sjö. Det var ett stort gäng och mkt mat och dryck och snacks som samsades. Några regndroppar fick vi erfara men solen och värmen fanns där också. En mycket trevlig afton blev det. (Jag har nu även kört bil i Montpellier:o).





Nu har jag jag varit i Montpellier i fyra veckor. Det vill säga, jag har varit här hälften av tiden. Det har gått fort! Jag njuter av sol och av värme, skolan går bra och är rolig, jag har träffat massa nya människor, upptäckt nya platser, vanor, livsstilar, jag har blivit betydligt bekvämare med att prata franska (och engelska också för den delen). Jag trivs mycket bra. Om en månad ska jag åka hem till Skellefteå igen. Det känns så bra att det bara är början av sommaren då. Jag kommer, förhoppningsvis, därmed att få en väldigt lång sommar - som jag tror och hoppas kommer bli väldigt bra och fylld med roliga saker! Ser fram emot den (det har jag inte sagt förut va .. ?).

F ö är det väl något av en historik dag idag.. The english royal wedding. Minsann. Oj så spännande! ...

I morgon är det Valborgsmässoafton. Jag tror jag tar tillfället i akt och struntar i det. Jag kan räkna gårdagens grillning som valborgsfirande. Ett bra valborgsfirande. Och 1 maj på söndag, 1:A MAJ!?. Hoppas på en tur till playan i helgen om vädret är bra. Annars kanske en tur till shoppingcentret i Odysseum. Jag är dock redan väldigt nervös för min packning på hemvägen... Jag köpte 2 kokböcker (på franska) i veckan, och fick en på köpet. En anledning till att hålla franska à jour, och en anledning att bli nervös på tyngden och fullheten på resväskan. Aja, den dagen den sorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0