Bon anniversaire à ma grand-mère!

Jag förstår inte, det känns om att man varit här hur länge som helst, men det är bara fjärde skoldagen imorgon och på fredag har jag varit här en vecka! Helt otroligt.. Egentligen skulle jag lätt kunna ha lektioner på eftermiddagarna också, iaf några dagar i veckan för än har jag inte bekantat mig nog med staden och vad det finns att göra så det kan bli lite långtråkigt ibland, speciellt då jag är lite utav en rastlös person som gärna vill ha saker att göra hela tiden. Men idag efter skolan, eller efter lunchen då de andra som går intensivkursen och har lektioner på eftermiddagarna också gick tillbaka till skolan, strosade jag runt i staden med Sabrina och Thomas. Vi gick på en bokaffär och sen gick vi till en park och hängde där, sen köpte vi kulglass - årets första - (jag tog citronsorbet och nougat), därefter strosade vi vidare och gick tillslut till tjaa..vad nu den platsen heter vet jag inte riktigt, men det är typ en stor turistattraktion där och mycket fin utsikt, vi chillade där i skuggan ett tag. Det var iaf mkt trevligt.

Igår blev det att gruppen, de som kunde, gick till en pub för att "prendre un verre". Jag tog dock inget verre, utan det blev en café au lait, vilket jag längtat efter något så mkt. Jag vet inte om jag vågar erkänna det ens, för det är inte ok.. - Men jag har inte ätit en croissant, inte ett pain au chocolate eller druckit en kaffe sedan jag kom hit! Så gårdagens kaffe var premiär, ett måste helt enkelt. Men ja, som sagt, har ju inte ens varit här i en vecka, så det hinns nog med det också. Eller det gör det. No worries!

Jag gissar att det kommer ta ett litet tag att ställa om till att prata svenska sedan. Inom skolans väggar måste man prata franska (ja, det är inte så att man blir utskälld o utslängd om man inte gör så..), och utanför skolan försöker vi prata franska med varandra och blandar med engelska. Majoriteten i vår grupp är tysktalande så kanske har jag också lärt mig tyska efter denna vistelse.. Kommer hem o alla undrar "Men hallå..!? Skulle inte du gå en fransk språkkurs..??" Haha, nämen så mkt tyska blir det inte. Men så min engelska förbättras kanske, förhoppningsvis, under resans gång också och det har jag inget emot. Men det är ju franska jag ska lära mig, prio 1, så det är ju det viktigaste!!

Ja far, jag måste verkligen och ska köpa solkräm.. upptäckte just att jag bränt benan (asså hårbotten) .. !?

Jag tog några fina, soliga bilder idag med mobilen men eftersom jag kommit på att jag inte kan ladda in dem här, så blir det en bild på mig o famme. För hon fyller nämligen år idag!!


Grattis på födelsedagen världens bästa farmor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0