Sand, salt och solbränna

Det har verkligen varit högsommarvärme de två senaste dagarna här i Montpellier. Det ser ut att bli en vacker dag idag med, kanske inte riktigt lika höga temperaturer som under fredagen och lördagen känns det som. Har öppnat fönstret och, nog för att jag nu befinner mig på skuggsidan, så känns vindarna inte lika varma som i går tillexempel. Men vackert är det. I fredags då vi gick hem från stan vid 12/halv1 på natten så var det runt 20 grader!

Igår skulle vi göra något roligt. Eller vi gjorde det också, men det blev inte riktigt som planerat. Jag, Sonja och Sabrina hade planerat att hyra cyklar och cykla till stranden. Men först blev Sabrina sjuk, och sedan när jag och Sonja kom till cykeluthyrningsaffären så visade sig att man var tvungen att hyra cyklarna innan kl. 10! Surt. Men vi ville ändå åka till stranden så vi tog le tram och sedan buss. Bussen var fullproppad med folk redo för en dag på stranden. Och hemvägen ännu mer. Vi hamnade då i en buss med massa vilda kids. Samt en väldigt varm och kvav buss. Är det något jag kan bli riktigt stöd på är det såna kids där runt 13-16 år som ska försöka vara så fruktansvärt, fruktansvärt coola och vill ha så mkt uppmärksamhet och därför lever om så oändligt, de är inte elaka eller så utan bara så omogna och irriterande.

Nåja, sånt är ju livet. Det var i alla fall väldigt härligt på stranden och havet var så vackert och blått. Och himmlen lika så, inte ett moln så långt ögat kunde nå. Jag hade också med mig ett pain au chacolate i massäcken så nu har jag ätit le premiere och det smakade bra! Jag vet att jag tjatar på om solbränna, men nu har jag blivit solbränd på riktigt. Jag hade smort in mig med solkräm och jag tyckte jag hade gjort det bra, men näe. Inte då. Och man kan verkligen se vart jag hade glömt att smörja. Typiskt-Elin-bränna. Det är en väldigt konstig bränna, lite fläckar här och där och bl a knävecken, där är det värst. Och i ansiktet ser jag totalt psykad ut, typ flammig och helt ojämt röd. Inte okej. Det har iaf lagt sig rätt bra under natten.

Och, jag har gjort årets första dopp. 9 april, vad säger ni om det mor o bror?? Dock...Medelhavet... Vattnet var inte så jättevarmt, men man kunde ju doppa sig, bevisligen. Och några simtag tog jag iaf. Vad skulle man kunna tänka sig .. 16 grader, nåt sånt, kanske.

Efter en dag på stranden i sol och värme var jag sådär väldigt mojsigt trött som man bara blir just efter en dag på stranden, eller en dag i backen.

Idag sovde jag ut och läste lite innan jag klev upp. Snart blir det en längre promenad. Kanske sätta sig i innergården här på residenset och läsa lite grammatik sedan. Vi får se. Solen skiner och jag kan summera en mkt bra första vecka i Montpellier. (Ska lägga upp bilder på Facebook också, fler.)  







Kommentarer
Postat av: ethel

Ah så sjukt! Och så underbart!

2011-04-10 @ 15:17:51
URL: http://ehol.blogg.se/
Postat av: Raji

Åååå vad jag taggar kompis!! :D

2011-04-10 @ 17:26:14
Postat av: ethel

Girl you know it! vi ska picknicka skiten ur sommaren ;D

2011-04-10 @ 17:50:43
URL: http://ehol.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilken fin header :)

2011-04-10 @ 20:55:57
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Malin H

men tråkigt det där såg ut alltså, jag var riktigt nöjd med att kunna gå ute i linne i stavanger idag men det är ju inte så mycket jämfört med det där ;-)

2011-04-10 @ 23:37:00
URL: http://malinholmst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0