Moules Frites !

Nu, äntligen. I afton åt vi moules frites till middag! En rykande gryta med en gudomlig lukt av selleri och vitvinssky osade upp i ansiktet. 1 kilo musslor. Oo ändå så smaskigt det var. Och dessutom slog vi till med efterrätt! Och för att lösa det ouppklarade mysteriet som härjat i flera år, tog jag en Île Flotante så att vi äntligen skulle få reda på vad det egentligen är. Och förklaringen; marräng (mjuk) ovanpå vaniljsås, som toppades av en sockersöt kola-/sirapsliknande sås. Gott var det ialla fall, det också, kan jag tala om. Det får det också bli i "restaurangen" min i sommar.











Nu är jag så mätt så jag står mig resten av veckan. Dessutom känner jag att jag måste sticka ut o springa någon dag, snart, framöver. Det är bara frågan vart man ska springa.. Känner att jag behöver motionera mera. Jag och Sabrina gick till Piscine Olympique (badhus m gym och träningsklasser osv) idag för att kolla priser om man skulle kunna skaffa sig typ ett månadskort eller så. Det gick, men grymmarns så dyrt det var. Får styra upp ett eget träningsprogram istället. Känner också att core skulle vara på sin plats. Det är verkligen bra träning har jag märkt efter jag gjorde det rätt mycket på IKSU. Hållningen blir mycket bättre och bekvämare och man känner sig mycket starkare och stabilare i kroppen.

Just ja, nu är det nu skärtorsdag.
GLAD PÅSK PÅ ER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0