Måndagströtthet

Jag förstår inte, hur kan jag vara så himla trött idag? Jag gick ju o la mig tidigt igår, och det var inte direkt så att jag gjorde något slitsamt igår heller. Äh, jag vet inte. Måndagmorgon. Och min franska hade måndagsmorgon med, eller har. På skolan tyckte jag orden och grammatiken bara var som ett enda klister. Det ville inte fungera. Men det är väl sådär, mycket nya intryck blandat med solen, huvet måste få lite luft.

Kanske jag skulle ta en sisesta, det skulle nog inte vara helt fel. Men ah, jag håller på o tvätta så måste ju komma ihåg maskinen där nere. Och göra klart läxan till morgondagen. Jag tar lite afternoon tea och laddar batterierna med. Kanske en god(are) middag, och sedan möta upp ze others på Place de la Comédie.

Något som jag har tänkt på under den här första veckan är att det är rätt intressant och häftigt med alla nya bekantskaper. Tänk att vi i "klassen" bara har känt varandra i en enda vecka! Det är en bra grupp och det känns som att vi har känt varandra mycket längre. O vad man träffar många nya andra människor också. Man kan sitta och prata med "en bekant till en bekant" och sedan är man i princip kompisar och kan ta en kaffe ett par dagar senare liksom. Och bara att man säger "Bonjour" då man möter någon i trappen på residenset, sånt är trevligt, sånt är kul, sånt gillar jag. Mer av det. Det där är väl verkligen något som svenskar i allmänhet borde anamma, att vara mer öppna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0