Join the ILA-enrhumé-club

Idag har jag haft en väldigt trevlig dag. Vaknade dock och hade ont i halsen, inte bra. Men kort därefter kom ett sms med förslag om att åka på en utflykt. Såklart man nappar på det, kul att se mer av baguetternas land. Så efter att passerat Intermarché för att införskaffa en laddning näsdukar, åkte jag, Sibylle, Sabrina och hennes franska vän iväg i hans bil först till Aiges-Montes, som (apperantly) är en viktig stad för fransk historia, omgedd av en mur/fort. Tyckte byn/staden påminde lite om Hova, kanske på grund av den medeltida kopplingen hos de båda. Trevlig.

Vi fortsatte sedan mot havet och den lilla staden Saintes-Maries-de-la-Mer, som vilket det kanske hörs på namnet låg alldeles intill havet. Där åt vi lunch (om man nu kan kalla det så, då vi åt vid 3-tiden), Ficksoppa tog jag!, och sen gick längs en lååååång strand. Det blev dock inget badande, bara vadande. Innan vi åkte tillbaka till Montpellier tog vi också en god glass. Även det en trevlig by/stad, men dock väldigt turistinriktad. Dommage.

Som sagt, en tevlig dag. Kul med en heldagsutflykt sådär spontant! Kom hem för dryga timmen sedan och har just ätit middag. Det blir skönt med en kväll i sängen kollandes på nåt tråkigt praogram på nån tv-play sida typ. Känns nästan som jag har litegranna feber nu också. Aja, hoppas det bättrar sig med lite sömn. Dock var det bara en tidsfråga innan jag också skulle drabbas av ILA-förkyldningen. Alla är förkylda och i klassrummet utbyts fräsningar, muchoirs och småhosta. Kul, jättekul. Och just när jag blivit sugen på o springa. Var ute i torsdags (första gången!!-inte ok att det dröjt så länge!), och det var härligt, fick blodad tand.

Igår var jag ute och tog några bilder på staden, redigeringsobjekt. Kände att jag var sugen på det. Hann dock inte börja med själva redigeringen. Men bra att ha och göra om jag får tråkigt. På eftermiddagen/aftonen togs det en appertif på courtyarden till recidenset och sedan var vi ett gäng på åtta som gick ut och åt middag på stada. Det var trevligt det.

Trevlig valborg!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0