GLAD PÅSK !

Påskafton idag. Undrar om det blir några ägg. Tror nästa inte det. Påskägg alltså. Men det är ju påsk för tusan, då måste man ju äta godis. Jag är som inte inställd på att det är påsk. Konstigt värre, att igår - långfredag - var det inte en röd dag här. Alla affärer öppna, folk arbetade, vi gick i skolan, inga konstigheter. På måndag verkar det dock vara typ den riktiga påskfirardagen och då är vi lediga från skolan, så nästa vecka blir kort. Förhoppningsvis kommer det betyda jag då hoppar över måndagströttheten. Och att det inte blir tisdagströtthet. Sov då ut hyfsat länge idag. Får se vad som händer denna dag. Sista dagen familjen är här och sista dagen som Sonja är här.

Kan du tro det? - idag regnar det i Montpellier! Första dagen med regn, sedan jag kom hit (blev det igår då det började regna på aftonen). Men det ska väl komma någon gång det också. Montpellier lockar ju med sit t antal soltimmar. Jag hoppas det varma vädret som vi hade för dryga veckan sedan kommer tillbaka strax.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0