Första ILA-dagen

Idag var alltså första skoldagen. För det första kändes det väldigt konstigt och booring att stiga upp då det fortfarande var mörkt ute! Det var inte ljust för än vid halv åtta drygt. Men sedan traskade jag iväg till ILA. Först var det presentation och info om skolan o dyl. Sedan blev vi hänvisade till våra respektive grupper. Först började jag i en grupp, hann vara med där och leka journalist för att presentera en annan elev. Men sedan visade det sig att jag var i fel grupp. Så då fick jag traska iväg till den gruppen jag skulle vara. Fick hjälp av receptionsiten som var svensk, så hon pratade svenska med mig vilket ju var lite roligt och bra.

Den gruppen jag egentligen skulle vara i, var på ett annat ställe så jag fick traska en liten bit bort, nästan vid hotellet som jag bodde på. Väl där fick jag haka på den lektionen. Som var pang på rödbetan - grammatik - passé composé och imparfait. Men det kändes som att den gruppen passade mig bättre, helt klart. Det var roligt, det känns som att det kommer bli en rolig och givande studietid (oj vad avancerat det där lät..).

Efter att skolan var slut så var jag med på en rundtur i Montpellier. Det var lite roligt. Vi gick runt som en stor skock ... turister ja. Åh, jag tycker inte om sånt där, man känner sig så hilma turistisk. Men det var lite trevligt att få se mer av staden i alla fall. Efter att rundturen var färdig så var vi ett gäng som satte oss på ett brasserie och tog en läskande dryck. Det blev väldigt varmt på dagen och jag kan nu meddela att jag verkligen fått en liten bränna. Den klassiska första på året. Gissar att min näsa och kinder kommer vara rätt röda i morgon, samt nacken. Men lite roligt är det också, även om det inte är snyggt, för då vet man att sommaren är på väg!


utsikt från mitt rumsfönster.

Kommentarer
Postat av: lage

köp solkräm!!

2011-04-05 @ 14:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0