Chokladsug

Har ätit värra god pasta med grönsaksröra/tomatsås-ish/ratatouille till. Nu har jag som inget att göra. Då blir jag sugen på choklad. Och som sagt så äre ju fortfarande påsk och då får man äta godis och choklad. Problemet är bara att inget är ju öppet så man får inte äta någon choklad om man inte redan har inhandlat det. Och det har inte jag. Men å andra sidan så blir det ju då lite mer hälsosamt. Jag får ta en youghurt och en kopp te sedan. Inte nu, för nu är jag väldigt mätt. Det klirrar ute i korridorerna. Jag ska nog kolla på nå tv-program på datoren sedan och så blir det nog en tidig kväll. Varför vill jag äta då jag inte har något att göra? Alltid äre så. Irriterande. Intressant tanke dock, psykolog någon? Har kollat bloggar flera gånger om. Och jösses vad det skrivs om grillat på facebook. Det grillas hit och det grillas dit och vårkänslorna verkar vara i sitt esse hemma. Våren är den bästa tiden på året. Gu vad man bli glad och lycklig då. Längtar så mkt att laga mat i ett riktigt kök och bjuda mine näre o käre på middag. Och så ska jag sitta på altanen i värmen och solen och äta efterrätt och lyssna på musik och ungarna runtomkrings skrik och skratt och kurragömma-med-dunk-lekar. Gah, längtar. Det regnar inte idag. Det var faktiskt sol och riktigt varmt. Skönt på det asså. Hoppas det ska hålla i sig, hoppas på en dag på plajan snart.


Kommentarer
Postat av: ethel

Och vi ska grilla i gänget, kanske hemma hos någon eller på en engångsgrill! Vi ska ha så kul i sommar, au revoir!

2011-04-24 @ 20:38:42
URL: http://ehol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0