Början av påskveckan

Ja. Då fortsätter vi. Fatta, det är redan torsdag i morgon! Och det är nog skärtorsdag om jag inte har helt fel. Hade helt glömt bort att den också finns! De har typ inte långfredag här, det är måndag - annandag påsk - som är den riktigt påskfirardagen. Så skärtorsdag hade totalt fallit bort i min planering. Jaja, hur som haver.






I måndags var jag, Sonja, Sibylle och Sabrina på bio och såg Rio, i 3D. Det var trevligt. Det gick hyfsat bra att förstå filmens handling då den inte var så komplicerad och det var en animerad film som var lättsam och färgglad med lite bekanta sambarytmer. Snacket var däremot hyfsat svårt att hänga med i (det var franskt tal utan subtitles). Dessutom var jag så fruktansvärt trött hela måndagen, och i går med, så att jag råkade somna under filmen några minuter..! Så trött var jag, det var inte att filmen var tråkig.. På aftonen blev det pizzamiddag ute på gården i residenset. Mycket trevligt. Familjen anlände även till Montpellier under måndagskvällen.

Tisdag. Då mötte jag upp med familjen efter skolan. Gick runt i stan, drack kaffe, fick se deras apparthotelrum och åt lite fika på balkongen där och gjorde läxa. Sen gick vi för att äta middag på en restaurang. Mycket gott var det! Äntligen fick jag lite protein. Jag som har vurmat så för vegetariskt den senaste veckan, och att det är inga problem med det, åt "äntligen" en väldigt god köttbit ... dubbelmoral Elin, dubbelmoral. But still, veg funkar bra.
Efter maten gick jag till den engelska baren Shakespeare och mötte upp med ett gäng för att vara med på quiz-night. Väldigt roligt måste jag säga att det var!

Idag, onsdag, fick jag lunch i Antigonne hos familjen sen bar det iväg på utflykt till en by en bit utanför Montpellier. De har ju hyrt bil så he var ju som perfa! Där var det vackert och fina vyer, varmt och soligt och vi gick på en tur i en av Frankrikes störsa grottor. Mycket häfitgt kan jag säga att det var! Sen strosade vi runt i den lilla byn, letade efter någonstans att äta middag men fann inget. Vi satte oss i bilen och började köra mot Montpellier. Vi stannade i en megaliten by och hittade en restaurang. Nödmat, skulle man kunna sammanfatta den middagen som. Som hämtat ut Gordon Ramsys Kitchen Nightmares nästan.. Med Madammen var snäll och trevlig och bjöd på chokladägg till notan och vi blev mätta. Sedan stack vi fort som attan vidare och ja, nu är det nu typ. Smugglade ner en brödbit i fickan som jag nog ska äta till kvällmat. Om jag orkar. Är då fortfarande mätt. Ska snart gå o lägga mig, har varit så fruktansvärt trött de senaste dagarna och kan inte fatta varför! Irriet.

Och lite bra känns det att vara här nu. Då vattenparasiten från Östersund har attackerat Skelleton. Inge vidare. Dock går det ju bra att koka vattnet, det gör jag här med då jag inte köper flaskvatten, vilket jag inte vill göra 24-7. Hoppas då inte parasiten blir långvarit hemma.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0