Valdagen 2010, 19 september

Då var det gjort. Rösten är lagd, nu får vi snart veta vilka som vinner valet denna gång. Får Alliansen fortsätta eller tar De Röd-Gröna över. Det kommer nog bli en spännande upplösning på denna dag, denna valdag.

Det har varit en fin dag. Sprang runt Tjärn och det börjar vara väldigt vackert ute med alla höstfärger! Jag har bestämt för mig själv att jag ska springa den rundan åt minstone en gång varje gång jag är hemma.

Det blev inte att jag gjorde bilderna någon natt den här gången heller, men det var nära! Det blev att jag kikade lite på bilderna som är i min(a) kamer(or) idag lite och då blev jag peppad. Så snart blir det nog av i alla fall. Jag kan säga att jag vill ha sommar iaf.. Längtar tillbaka till Peace & Love. Men, hur som haver, det blev ändå lite annat gjort. Jag gjorde val-test på både DN och SvD:s hemsida. Och idag har jag omsynkroniserat min iPod till min och mammas dator och ominstallerat iTunes samt lagt in nya låtar. Tyvärr försvann ju alla låtar som var på iPoden för att jag kopplade den till en ny dator, men aja, det var nödvändigt. Har inte lagt in/tömt iPoden på flera år. Så nu är det ny och något sånär fräsch musik inlagt. Men det ska bli ny och fräsch musik också. Nu kommer bussresorna till Umeå gå som en dans! Men det märkligaste inträffade..jag vet att jag inte har speciellt många låtar alls på denna dator, men så sökte jag en bara föra att se om den möjligtvis fanns på datorn, och ja det gjorde den. Så sökte jag på fler och det kom fram jättemånga! Jag förstår inte var de kom ifrån!:O Men jag klagar inte på det.

Jag har lyssnat på nyheter på fransk radio också inför morgondagens hörförståelselektion. Vi hade det i läxa. Men det är även bra träning. Någon som har något tips på bra fransk musik?

Nähäpp, nu blir det väl att valvaka då..!

Hade!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0