En målbrottsbetraktelse

Sedan jag skrev sist har det hänt saker i vårt avlånga land. Valet blev ju som bekant en kata-fakking-strof! Att SD kom i riksdagen...jag vet inte riktigt vad man ska säga. Det är bara så hemskt och tragiskt och upprörande och pinsamt! Fy och fasen för dom! Och tänk om det blir omval? Jag hoppas i så fall att folk tar sitt förnuft till fånga och röstar om och röstar rätt - dvs inte på SD. Nu lämnar vi dem. De är egentligen inte ens värda att bli omnämnda.

Jag har gjort min första riktiga tenta. I går var det närmare bestämt. Den gick väl ok, var egentligen inte så svår, men jag tyckte vissa frågor var konstigt formulerade så jag fattade inte vad de ville att man skulle svara. En grej kollade jag i boken efteråt vad som menades med och då var det ju superenkelt! Känns som att jag kan mer än vad jag visade på provet. Jag tyckte att jag hade pluggat rätt mycket, men jag skulle helt enkelt ha pluggat mer, så är det. Men nu har jag lärt mig hur en tenta kan vara upplagd, hur mycket det omfattar och hur det funkar.

Natten mot onsdag fick jag någon akutförkyldning och i torsdags var jag inte på topp om man säger så. Det var heller kanske inte den optimala tentauppladdningen. Jag fick liksom plugga i etapper: plugga-vila-plugga-vila-plugga-vila.. Menmen. Man kan då tro att jag hamnat i målbrottet. Rösten åker bergochdahlbana, om ens det. Krax och hest. (hest?-säger man så? hes i vaddå presens? nää.. detta borde jag veta..;) Haha på torsdag kväll var det lite spelkväll på Gnejs, bl a Alias och jag skulle förklara ordet "jag" - det visade sig att jag lärt mig något i språkvetenskapen iaf då min förklaring blev: "1:a person singular"!)


Jamen just det ja. Det blir väl mest troligt en väldigt lugn helg det här, lite kurering och vila o så. Idag ska jag fika med Malin det blir trevligt. Börjar också komma på vad jag ska famkalla för biler, iaf från sommaren. Sakta med säkert går det frammåt. Och jag har provat att göra ett fotoalbum på Facebook faktiskt, och där kan man se bilder från sommaren. Många festivalbilder blir det. Men ni må ha en trevlig dag och helg. Heidåiåiåiå (läses med målbrotts-/Tarzanuttal).




Kommentarer
Postat av: ethel

ett tips är att framkalla bilder via fujidirekt.se, om du har mecenatkort så blir det sjuukt billigt, beställde drygt 180 bilder, betalade 79 spänn, det var med frakt ;)

2010-09-25 @ 15:12:01
URL: http://ehol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0