student@UMU

Så var det igång på allvar. Idag hade vi den första riktiga lektionen. Språkvetenskap. Och lucky me, det var ju lingvistik. Det hade jag ju också sökt in till så nu får jag ju läsa (lite) det ändå. Och det var även bra att starta med detta för då fick självförtroendet en lite knuff framåt. För jag fattar. Däremot...det är inte på franska...:P hahah. Vi presenterade oss på franska och det gick bra. Men denna kurs är mest på svenska för att vi först ska lära oss hur det ligger till med språkvetenskapen, (ordklasser osv) så vi har koll på det på svenska först innan vi lär oss det på franska. I guess. Aldrig har väl svensk grammatik varit så roligt. Jag tror banne mig inte det. Nästa vecka börjar de fransktalande kurserna också. Jag tror den här självförtroendeboosten är behövlig nu, för där kommer det bergis sjunka som en sten.. Men, man vet inte förän man har provat. Det ska bli spännande iaf.

Det var kul att vara i plugget. Det slog mig på riktigt under lektionen att jag går verkligen skolan igen. Jag går på universitet.

Nu är det igång och det är bara att lägga näsan i böckerna.

I Umeå skiner solen och värmer idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0