Aah, les rêves ...

Att i sin enamhet köra bil genom ett vintrigt landskap i Västerbottens inland får en att tänka. På allt möjligt och på möjligheter. På drömmar och på verkligheten. Vad vill jag egentligen göra? Flera drömsenarion fanns på min näthinna.

- Åka till New York.
- Bli bra (och då menar jag bra) på att sy.
- Lära mig prata franska flytande.
- Åka till Frankrike och läsa franska.
- Åka till Norge och jobba.
- Plugga på en utbildning.



       







Men vart slutar det... Jag kan säga "Det är bara att göra det!" till andra. Men till mig själv... Jag är inte så bra på att "bara göra" saker. Jag inspireras av människor som gör det, bara gör. Far och åker och tar tag i saker som de vill och känner för att göra. Så vill jag också vara.

2010 skulle bli ett år där jag skulle just så, göra saker. Det har väl iofs gått rätt så bra, har gjort en del roliga saker i år, men nu är det lite större och mer omfattande saker det gäller. Men det är bara att bestämma sig. Det är bara att göra det. Vad man vill och vad man känner för! Man kan alltid prova.

Att åka bil i ett vintrigt landskap i Västerbotten får en också att inse att jag också älskar just det. Ett vinterlandskap i Västerbotten.


Men:

Hej hej världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0