I morse var det vitt ute då man vaknade

Idag kom första snön. Poetiskt.
14 oktober, då vet vi det, då vi nästa höst talar om hur tidig/sen snön är då och funderar på när den kom förra året. Jag vet då inte när första snön kom ifjol. Men orka. Jag vet att det var grönt och skönt i november ovh sedan blev det ett enda winterwonderland typ första december, sen försvann nog aldrig snön förän i april/maj. Man kan ju undra hur wajld dem kommande vintern kommer att bli, jag har hört några säga (att de hört) att det ska bli värsta vintern på typ 1000 år. Tjaa...man kan ju undra.

Det känndes som att det var lite första snön i stockholm-kaos känsla i morse. Bussen var typ 20 minuter sen och det blåste blötsnö och var slaskigt som bara den. Kanske vårens uteblivna slask också kom idag..

I helgen blir en riktig släkthelg. I morgon ska farmor bjuda på middag då hennes bror och hans son kommer upp. Och på lördag är det 90-års kalas i Umeå, vi ska fira pappas moster (dvs farmors syster). Barn, barnbarn och barnbarnsbarn till henne kommer och firar. Det ska bli kul att träffa alla tycker jag!

Ett annat trevligt 90-års firande var för Nelson Mandela. Det sändes en stor konsert på tv då, jag tror det var från Hyde Park, eller nåt liknande iaf. Många, många och bra artister spelade för jubliaren och den megastora publiken. Kolla på det säger jag.









Jaja, nu ska jag läsa i Les Bridgades Verte eller kanske Bonniers Franska Grammatik.
Take you pick!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0