Upprymd och beundrad av musikens makt

Nu har jag lov!! Eller jag vet inte om man kan kalla det lov på universitetet, men jag gör det ändå. Och jag vet inte riktigt om jag kan kalla det lov som i lov och ledigt, för en hel del plugg kommer att fylla det samt en internetbaserad tenta. Men ändå. Det känns så skönt. Skönt att slippa åka buss på mer än en vecka.
MEN!: Det är snart slut på pendlandet, för jag har fått ett studentrum i en korridor på Ålidhem. Det kommer nog att bli toppen. Vad är väl universitetstudier på UMU utan ett leverna på Ålidhem... Lite i "åh typiskt"- tid kom beskedet om att jag fick en bostad, då jag hade börjat tänka att nu är snart terminen slut så det är nästan lika så värt att fortsätta pendla och att de kommande tre veckorna har vi bara två lektioner. Men näe ändå, det ska bli kul att flytta till Umeå på riktigt. Och ja, än är ju inte terminen helt slut ju..

Och i Umeå har jag i helgen haft en bra helg. Började dock med tenta på lördagsmorgonen/förmiddagen. Men efter det så har det roats på i Norrlands huvudstad. Jag och Helena tog en fika på NK på lördagseftermiddagen och sedan mötte jag upp Malin som kom med bussen och då blev det middag och sedan jazzfestivalen och idag lite shopping innan det bar iväg med bussen till Skelletown.

Jag lever som i ett musikkaliskt lyckorus idag!

Det är så skoj att lyssna och se band spela då det syns att de har roligt på scenen, och det fick vi i publiken se på jazzfestivalen. Livemusik då den är som bäst. Jag säger det igen, jag tycker det är häftigt hur mycket musik kan påverka humör och känslor och ja allt- livet! ;)


                   

Nu ska jag inleda en ny trend, lägga in mkt mer bilder från det skriver om. Då blir det så kul att titta tillbaka och minnas vad man gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0