Man ska inte ropa hej innan man hunnit över bäcken

Objekt 1: Verkade helt okej!
Objekt 2: Verkade helt okej!
Objekt 3: ... Återstår att se.

Har varit och tittat på två rum och ett ska jag titta på i morgon. Hoppas jag kan få något iaf, men som sagt så ska jag verkligen inte ropa hej ännu. Det känns nog närmare än vad det är. Idag tittade jag på ett rum på Ålidhem, rummet var fräscht men korridoren mindre fräsch. Dock är det ett bättre läge än Mariehem, närmare till allt. Men ja, egentligen går allt nu.

Här om dagen fick jag en bra språktanke. Jag satt brevid en kille på bussen som frågade något om biljetter och sedan började vi prata mycket. Han kunde inte alls mycket svenska, men pratade mycket och försökte förklara och visa och visst förstod jag vad han menade, ett ord här och ett ord där skapar ett sammanhang! Då fick jag mig en "tankeställare" att man måste våga prata och våga försöka prata, även om det blir helt fel. Men man lär sig av att öva och att fråga och man lär av sina misstag. Det är bara att köra på, jag ska försöka och jag ska våga prata mer franska, även om det blir fel.


I morgon är det fredag. Realia och fonetik står på schemat. Vi tar liksom förgivet nu för tiden att vi har fonetik, det är ett intensivt moment. Jag tror att det är tenta i ämnet om typ två veckor och vi har läst det i ... ja också två veckor! Fort vare gjort. Och innan skolan ska jag titta på rummet och efter skolan traska till Gnejs. Det vankas middag. Det vankas There's a party aaat Gnejs!


Kommentarer
Postat av: ethel

paris elin! ska vi inte dra någon gång? :D

2010-10-07 @ 21:52:09
URL: http://ehol.blogg.se/
Postat av: Elin

Jamen gärna!!!:D

2010-10-11 @ 20:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0