utdrag svensk musik

Uppsving för svensk musik?!

Jag tänkte på det.. alltså har inte svensk musik blivit betydligt bättre den senaste tiden, de senaste åren. Eller inte nödvändigtvis bättre, men mer. Mer synligt. Många svenska artister har förståss varit med länge och tja, varit bra länge om man så säger. Eller är det så att jag personligen har börjat gilla svensk musik mer nu än jag gjort tidigare? Kanske är någon blandning, för om man exempelvis lyssnar på radio, visst spelas det massor av svenska artisters låtar, mer än nånsin? Och nya låtar och förmågor kommer fram.

Jag tycker Jonatan Johanssons "Aldrig ensam" blir bättre och bättre för varje gång jag hör den.
Miss Li har jag börjat gilla.
Som sagt, Oskar Linnros's "Ack Sundbyberg".
Veronica Maggio.
Laleh.
Salem Al Fakir.
Johnossi
Fever Ray

Och som alltid Mando Diao
  och Håkan Hellström, de går alltid.

Detta^ är väl mest från min musiksmak.. men det finns verkligen fler svenska artister, nya som gamla som det spelas myycket av nuförtiden, och i brett omfång av stilar, hip-hop, techno, elektromusik, pop, rock och allt vad det kan vara.

Det är ju bra ju!


Två tips att hålla utkik efter:
Fristad. Ett gäng från Umeå (tror jag..:P?) lite jazz-rock-pop-soul.. äh, avgör själva:P Men bra är dom.
Amber Oak. Ja ni vet Skelleftebandet.

musikej 2010-02-22


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0