Svart marsipan

Kände att jag hade lust att skriva ett blogginlägg så här på kvällskvisten, då man är lite melankolisk eller sådär. Eller inte melankolisk, jag är på gott humör, men lite nervarvad. Typ emo eller snarare typ esteto. Min lärare tyckte att saxofon är melankoliskt, det tyckte inte jag.

Jag har precis kommit hem från jobbet, jepp, jag har jobbat, ett kvällspass! En del drog på after work. Jag kände att jag och min fett-lugg och hakfinne inte riktigt var i full form för utgång. Jag cyklade hem i det vackra, vackra vinterlandskapet. Det går inte beskriva hur vackert det är! Snön ligger fortfarande kvar på träden, den har nog frusigt fast där och det är såå fiint! Det är sån skillnad när snön ligger kvar på grenarna och när den har ramlat till marken. Jag skulle kunna gå ut med kameran nu och fota allt det vackra, men jag tror inte att bilderna skulle göra verkligheten rättvisa. Kanske då det är ljust ute, men det är också en speciell charm då det är mörkt ute och gatulyktorna lyser upp träden.

På den korta vägen hem från jobbet hinner man iakta så mycket. Speciellt då man jobbat kväll och cyklar hem klockan halv ett på natten. Jag skulle kunna skriva en bok om alla tankar och intryck genom min cykelväg hem från jobbet. Idag var det då en lugn fredagskväll. Man skulle nästan kunna tro att det var söndagkväll eller nåt. Inte märktes då att det var galej på g.

I förmiddags schnäppte jag till Umeå. Inte för att ha leketion, nej, för att hämta nyckeln till mitt ruuuum! Det verkade helt ok och utsikten från fönstret var bra. Dessutom skulle jag få nytt golv och ny färg på väggarna. Kvartersvärden föjde mig och visade korridoren och då han såg hur det såg ut i rummet ansåg han att det behövdes målas om akut. Så, de ska göra de på måndag redan, hurra vad bra! Nytt o freecht. På stuberten.

Jag har sett att de ska köra Musikhjälpen 2010. Det gillar vi. Och dessutom, som grädde på moset, ska Jason Diakité vara programledare i år igen. Det gillar vi också. Det gillar jag. 13 december kliver de in i glasburen.

Njamensi. Ska man typ se hur det gick i idol i afton. Äre värt? .. Eller kanske rent av gå o lägga sig.. Nämen jag kände för att vara uppe ett tag till! Det bjöds på tårta på redak idag. Prinsesstårata med svart marsipan. Bloggtårta. Den var suveränt god.

God natt
Natugglan Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0