Jag längtar till julen

Ja det gör jag faktiskt. Så det så.
Dock har jag ingen riktig julkänsla än, men jag läntar till julen!
Och är värsta sugen på lussebullar!
Åå lussebullar.

Men tänk alltså.
Stjärnor och ljusstakar i fönstrena.
Dofter
av ljus, nejlika, kanel, kardemumma, granbarr.
Pepparkakor.
Pepparkakshus.
Snö.

Åh ja vad jag längtar till julen.

 

Igår skrålade vi julsångar på Gnejs. Bland annat Betlehems stjärna, alltså Glöns över sjö och strand.

H: "TORUS AV RÖSTEN!!!"  (= korus av röster)

På söndag är det iaf första advent. Myspys.  


Kommentarer
Postat av: Ethel

"Dofter

av ljus, nejlika, kanel, kardemumma, granbarr.

Pepparkakor.

Pepparkakshus.

Snö."

Och Ethel!

2010-11-24 @ 21:55:32
URL: http://ehol.blogg.se/
Postat av: Elin

och Ethel!!!=)

2010-11-25 @ 17:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0