Första helgen i Umeå har passerat

I morgon är det tillbaka till skolan på riktigt. En hel skolvecka väntar. Man har blivit rätt bortskämd de senaste veckorna... Nog för att det finns alltid en bunch med plugg att göra, inte tu tal om den saken, men de tre senaste veckorna har vi bara haft två lektioner. Första var lovet och sen de två senaste veckorna har de som läser till lärare varit ute på praktik. Eller VFU kanske det heter?

Men helgen har varit bra. Rätt lugn och trivsam. I fredags åkte jag, efter en lång omväg till cykeltur - hamnade vid Nydalasjöns cykelväg - till min klasskompis Sanna på Nydalahöjd. Vi såg idol och tänkte sedan åka vidare till nån slags pub, troja, på Berghem. Men det vi satsade på en chillkväll i stället och såg på Masjävlar med några andra från hennes korridor.

Igår blev det en tur till stan ju. Köpte lite saker som jag behövde, men glömde mitt presentkort på blommor, som typ var anledningen för att jag skulle åka på stan in the first place. Aja.. Får bli en annan gång. Och på aftonen jobbade jag faktiskt, här i Umeå! Jag blev Norrans representant på västerbottens fotbollsgala.

Idag promenerade jag och Helena ner till stan. (Dock hade inte blomaffären öppen idag..) Det var riktigt härligt. Känner att spirorna behöver rastas lite. Blir inte så mycket träning som jag önskar nuförtiden. Sen har jag läst på ännu en ny franskabok som vi ska prata om i veckan och gjort annat plugg. Gjorde korvstroganoff till middag plus så att det räckte till matlådor. Student.com. Fast matlådor är bra i alla lägen!

Och är man inte lite kocko så säg..! Har ju inte kunnat få igång tv-kanalerna här i rummet för antennsladden har inte passat. Men nyss hittade jag lösningen! Jag hade bara sett ett vägguttag för antennkablen, ett gammalt uråldrigt. Men plötsligt såg jag ett annat uttag, som jag nog har sett förut men inte tänkt på att det var till tvn, för det satt på samma plats som internetuttaget fast bara några centimeter ovanför...!!! Så ja nu har jag tv! Tjiho. Dock måste jag väl betala tv-licensen då.. Heh. Så nu kan jag kolla på skidvärldscupen. Synd bara att det är ett tag kvar till nästa tävling. Och Ensamm Mamma Söker skulle jag ju också se ikv. Så det var lite too late att hitta kanalerna. Men bättre sent än aldrig. Och nu ska jag titta på det programmet på datorn istället.

Känns helt ok att inte behöva stiga upp halv sju i morgon för att ta bussen till Umeå.

Nu tar vi nya tag för en ny vecka. Alla tiders.



fin utsmyckning i umestad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0