Direkt från Pedagoggränd

Nu startar livet på Pedagoggränd, Ålidhem, Umeå.

Äntligen har allt blivit klart och i natt sover jag första natten här. Blir lite spännande.
Men jösses vilken presocess det har varit med flyttningen! Hitan o ditan. Klart o inte klart. Ingenting. Ingenting. Allting. Vänta. Vänta. Inflytt.

Har fått ny färg på väggarna och nytt golv så nu luktar det lite måla här men det är snyggt. Helena hjälpte mig att möblera i eftermiddag så nu är det iaf lite ordnat här. Och jag har just varit och handlat lite middagsmat som jag snart ska börja med. Och i afton ska jag inviga min supersöta gröna mini-vattenkokare som jag fick av pappa.

Imorgon blir nog en ordna och fixa-dag. Och städdag. Ska ta en tur till ICA Maxi Strömpilen (lr Strömprien som jag säger;))och handla ordentligt, och städa! Jag kommer säkert verka som värsta städomanen för mina grannar.. Meen, det är typ en del att skrubba. Damsuga o skura o blablabla.. Igår städade jag toan och uäh!, då kände jag mig som de i Ung och bortskämd som vägrade städa toaletterna.

Dock har jag ingen fungerande tv. Eller snarare tv-antenn-kabel. Det ska jag också försöka fixa. Tv vill jag ha. Är ändå mer en "tv-tjej" än en "dator-tjej". Men hursom, det får nog bli på lördag. Då blir det en dag på stan. Överkast, gardiner och cykellås ska fixas. Nämen det blir nog bra detta.

Och en sak till, äntligen är facktextpresentationen överstökad. Måste bara säga det. Och måste bara säga att det känns SÅ skönt! Kan nu lägga det bakom mig, och starta upp gramatikpluggandet på allvar. Ser inte fram emot den tentan! Klarar jag den, första gången, ska jag fira med champagne!


Kommentarer
Postat av: ethel

Är så glad för din skull, att det äntligen fixade sig! Massor med bilder, lova det! :D

2010-11-18 @ 18:13:28
URL: http://ehol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0