Krisithimmelfärds - vårkänslor

Jag måste bara säga att det verkligen är så HALLELUJAH MOMENT att det är ljust ute! Det är så skönt att det blir mörkt så sent nu, våren är i full gång och snart är väl sommaren på väg också;)
Jag har mina motsägerser..typ.. Men precis när det börjar ljusna på kvällarna mot slutet av vintern gillar jag inte att det är ljust tidigt på aftonen. Men när det gått ett par veckor så är det så himla härligt, då vill jag bara att det ska vara ljust hela natten. Sommarnätter.

Jag var ute och sprang ikväll och fick ett ovanligt möte. Ett rådjur! Det stod kanske 10-20 meter i från mig totalt blixtstilla, det såg nästan ut att vara uppstoppat. Men sen rörde det lite på huvet, så livs levande var det. Inte varje dag man är med om att träffa ett rådjur. Tjärn är ju rena rama djurparken. Här om veckan såg jag en stor trana spatsera på en lägda.

I morgon är det röd dag. Ledig dag. Jag hoppas på en tur till Avan. Börjar nog bli dags för vårsysslor där skulle jag tro. Vill grilla. Marsmallows och falukorv med senap och ketchup och fanta. Har inte haft något spceciellt att passa ikv, då känns det som att jag har glömt bort något. Så kan det gå. Men skönt är det att vara ledig. Och ganska härligt med sovmorgon i morgon. Då kan man ju nästan se Lost ikv. HA-HA. Om jag får för grabbarna, de lär väl kasta ut mig om inte annat.

Verkar bli sommarvärme i helgen sägs det. Härliga tider! Då kan man ju hoppas på att få lite färg. Brännan från fjällen la sig fort, nu syns det inte nå mer. Äh, vem försöker jag lura egentligen? jag kan knappt inte ens bli brun över huvudtaget.. Har nu faktiskt köpt en jeansjacka. Hade fruktelig beslutsångest idag om jag skulle ha kvar den jag köpte förra veckan eller om jag skulle byta till en annan/en annan storlek. Och jag har funderat typ i åratal om jag vill ha en jeansjacka, har inte känts som att jag passar så bra i en.. Men nu köpte jag en. En kort modell. Jag tror jag trivs i den/kommer trivas i den. Och snart kan jag ju börja använda sandalerna. Snart. 







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0