MajMåndag

Hej jag lever.
April har blivit maj och våren har sjungits in. VINTERN RA... Vi sjöng den i skolkören i typ åttan tillsammans med de som då gick typ ettan och tvåan på musiklinjen på en konsert. Det var ganska häftigt för vi har en kör på kanske 70 pers och så skulle vi inleda konserten med att sjunga vintern ra. Och klämma i direkt. Publiken skulle få sig en chock. Från allting till ingenting direkt. Jag tror det blev bra. Kommer fortfarande ihåg stämman jag sjöng. Och det mesta av texten. Vårsång!

Idag känns det som att det är den första riktiga vårdagen tycker jag. Det har varit sol hela dagen och jättefin himmel. Verkligen blå, med vita puffiga moln. Dock var det lite kallt, men solen värmer och nu är det riktigt fint! Ska strax gå ut och gå.

I afton har jag bakat tigerkaka och drömtårta. Det är roligt att baka. Men idag tror jag inte att tigerkakan blev så lyckad.. Det är nästan så att jag har höjt min ålder med sådär 40-50 år i afton. Jag hade tänkt sy lite också men det hinner jag nog inte med idag. Jag hade tänkt att jag skulle
1. Baka
2. Sy
3. Promenera
Nu blir det två saker av tre och det kanske är tur det för annars kunde man ju verkligen tro att det handlade om en äldre tant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0