Efter regn kommer ... gröna gräsmattor!

Vad fort det blir grönt nu på våren så det kommer lite regn!
Jag minns detta inlägget. Det var förra kristihim. Och då grillade grillade vi på baksidan med gänget.
Jag minns också en kommentar (/kommentaren) på det här inlägget. Om igelkottar. För er som inte vet det så är jag inte speciellt förtjust i igelkottar över huvudtaget. (Okej, lite söta ansikten har dem.)Men de är äckliga! Kanske har det lite att göra med att ett år så hade vi ett igelkottebo i rabarberna på framsidan där de hade fått ungar och allt. Det tyckte jag kanske var lite sött då, men i efterhand, mest bara äckligt. Och när igelkottarna är helt orädda och i princip tama och bara kilar närmare en..obehagligt...! Hua.

Idag hörde jag hur det prasslade i en häck när jag gick förbi, jag ryckte till lite och tittade bakåt för att se vad det var. Vad är det?? om inte en igelkotte. Årets första. Det kanske är så att efter regn kommer igelkottarna fram iallafall...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0