Då har man var i Hudik och vänt. Och haft jätteroligt för den delen också!!

7.55, bussen avgår från Skellefteå.
13.45, bussen anländer till Sundsvall centralstation
14.08, tåget avgår från Sundsvall centralstation
14.57, tåget anländer till Hudiksvall där syskonen Henriksson hämtar med bil och vi åker till huset.

En reslördag. Bussresan gick som smort, jättebra. Elin som aldrig gillat att åka buss tycker nästan det ska bli lite roligt. Tre filmer och man kommit till hälften av Sverige (dock dåliga filmer..såg bara den första av tre). Lite läsning. Lite sovning. Lite fikning. Åka över högakustenbron. Utsikt. Typ så.

Säger man att man rest i sju timmar för att åka skidor i typ 9,5 minuter kanske det inte låter riktigt klokt. Men det var värt. Det blev en jätterolig helg och jag fick hinna med att vara på JSM i alla fall. Stafetten var jätterolig och även om vi kanske hade hoppats på en lite bättre placering så gick det bra tycker jag. Kände mig riktigt stark i uppförsbackarna. Vädret var gudomligt, solen sken på en klarblå himmel. När jag anlände till resten av gänget tyckte jag de alla var väldigt bruna, de syntes at de varit ute hela veckan. Men till och med jag hann få lite solbränna i fejan!:D än finns det hopp.

Det ska också sägas att snyggast på banan var nog Skellefteå SKs stafettlag. Vi hade målat oss i ansiktet med rött, blått och vitt. Samt addat en kulörtare färg i barret. Jag hade röd hästsvans, Matilda halva håret rött och halva vitt och Anna Erika helblått hår!

Efter tävlingen då vi gjort oss klara för att bege oss, väntade sedan då en bilresa på sex-sju-åtta timmar hem. Vi stannade på IKEA i Sundsvall och åt lunch. God mat var det. Men ingen shopping blev det. Kan säga som så att bilen tillät inte det, det var så att säga proppfull. Och ett stopp i Umeå för en liten middag blev det också. Sen var vi hemma på kvällskvisten igen.


     

        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0