Snälla, sluta snöa nu. Omg.

Extremt mycket vädertjat på den här bloggen kan jag tycka.. Men alltså, detta är ju helt otroligt!! Nu får det faktiskt ta och sluta snöa! Det är idag den 27 mars. I Morgon ställer vi fram klockorna en timme till sommartid. Snälla. Kan det sluta vara snöstorm!? Då vi kom hem i afton var hela gården igendriven, alltid är det vår gård som det driven igen mest på. Det bara blåser och snöar. Jag kan lova att det kommer vara superfint väder på måndag då tävlingarna på stadion är över, det skulle bara vara så typsikt. Men då är ju tävlingarna över för den här säsongen (redan..det har gåt jättefort tycker jag) och då gör det liksom inte så mycket om snön skulle börja att smälta bort och det blir vår.

Idag skulle jag heja på mina klubbkamrater ute i spåret och precis när de ska åka förbi mig börjar min telefon att ringa. Försökte dölja ljudet och överrösta det så gott jag kunde.. men jag tror inte det hjälpte helt. Pinsamt. De fick lite stämmningsmusik där av Håkan.. Eller snarare irritationsmusik i den situationen, upp för den tyngsta backen. Varför ska mobilen alltid ringa, och man inte har på ljudlös, på olägliga stunder.. När vi var i Paris blev det också en sådan situation. Vi hade precis gått in i Sare Coeur och möttes av en skylt: "This is a holy place, please remain silence", då får jag sms och hade världens längsta sms-signal med ba ba ba ba ba, ba-ba (..som man brukar knacka..:P) om och om och om igen. Inte heller på ljudlös. Pinsamt.

Känns lite synd att jag inte kunde åka på Umeå Open i helgen. Typ ändå många bra som skulle spela där. Kul saker på hemmaplan också i och för sig. Hoppas att det kan komma några och spela nånstans, nångång i Skellhell också. Det vore på tiden. Föresten bokade jag biljett till Stockholm den där kvällen då målet var att göra det innan dagen var över. Så den 23 april bär det av till den kungliga huvudstaden, jag tror det kommer bli jätteroligt, eller, det kommer det!

Känns att man har varit ute i två dagar. I morgon en tredje. Även om solen har lyst med sin frånvaro, känns det i kinderna att man varit ute i friska luften, gillas. Jag hoppas det blir fint väder till påsk.

Just ja, Earth Hour ikväll.
Mörkret lägger sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0