Det där med tid ...

Leif: Lillan, att flytta en tv-satelit är nåt av det svåraste du kan ge dig in på. Det är som att ungefär skaka ut lagom mycket ketchup ut ketchupflaskan. Antingen blir det för mycket eller så blir det för lite, men det blir aldrig lagom.
Lillan: Men det bli det alltid för mig.
Leif: Ja men det är bara för att du inte kan bestämma dig hur mycket ketcupp du vill ha. Om du bestämmer att du vill ha exakt precis 3.197 mm ketchup, varken mer eller mindre, så blir det antingen mer eller mindre. Förstår du?

Fast med tid. Det blir aldrig lagom. Antingen har man för mycket eller så har man för lite, men det blir aldrig lagom. Först ledig hela vekorna och "hinner" inte göra saker för att man ibland skjuter upp sakerna och inte utnyttjar tiden till fullo. Sedan 'arbete' 8-16 och verkligen inte ha tid till något. Nu tänker jag herregud vad mycket tid till övers jag hade förut. Nu har jag ju verkligen inte mycket tid över. Men det är det som är normalt. Det är egenligen inte konstigt om folk blir stressade. Och det värsta är ju faktiskt att man hinner mycket mer om man har mindre tid på sig.. varför är de så? Som sagt, det blir aldrig lagom. Men man lär sig väl, förhoppningsvis. Jag ska bli bättre på att ta vara på tiden och utnyttja tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0