Som en långhelg mitt i veckan

Hej o hå, nu var det ett tag sedan sist.. Vad har hänt i världen sedan dess då? Vi gör en uppdatering.

I fredags åt jag grillat hemma här ute vid flaggstången. Det var vår årliga grillfest på gården, en mycket trevlig tradition. Typ en av sommarens höjdpunkter då man var mindre, det spelas vuxna mot barnen i bränboll, sjungs och gillas i kubik. Efter middagen åkte jag ialla fall iväg till Anja där det var trevligt värre med gänget. Sedan for vi en sväng på Calles.

Vi har fått en prins i vårt rike, Daniel - Prins Daniel. Ja, jag tittade på (ganska mycket faktiskt...) av bröllopsdagen och det var fint. Btfärden, eller varför inte hela kortegen skulle jag inte tacka nej till att åka på. Herrejösses vad båten glimmade, guld och bling-bling alltså! Men Viktoria och Daniel, eller förlåt, just det, Kronprinsessan Viktoria och Prins Daniel verkar verkligen vara kära, och det är ju bra! Jag hoppas verkligen inte Daniel behöver säga "Kronprinsessan" till Viktoria längre, det är ju bara tragiskt omdet ska behöva vara så. Det är väl säkert mest i offentliga sammanhang har behöver/behövt göra det, men ändå, de är ju ett par sedan länge! Jag tycker det är ganska fachinerande med dessa kungligheter på något vis, att det kan vara så uråldrigt än, men också lite intressant är det. Och många fina klänningar!
Kolla in här på SVTs bröllopsblogg...!:http://www.detkungligabrollopet.nu/brollopsbloggen/

                      
                        (bild fr. svt.se)



Jag och Frida har bokat klart biljetter till Borlänge och Peace & Love. Ska bli roligt! Mando Diao, here i come!!

Igår såg jag filmen Slumdog Milionaire. Jag måste säga att jag tycker helt klart boken var bättre. Men å andra sidan går de knappt jämföra för de var så olika, han hette ju inte ens samma sak i boken och i filmen. Men kul med en annorlunda film och jag tycker verkligen var en snygg film, ljuset, färgerna, filmningen o så.

Fotbolls-VM är i full gång, men jag måste verkligen börjar sätta mig in i turneringen mer alltså. Jag ser i princip lite av varje match, men ingen hel. Inte bra. Vill ändå se Brasilien, Spanien, Argentina och Holland spela. Mest snack är det ju ändå om vuvuzelorna.

Ikväll är det även So you think you can dance. Wihoo. Upptäckte förra veckan av en verklig slump att det hade börjat. Jag bara blippade förbi på tvn och såg att det var, och programmet hade precis börjat, lucky me.

I afton har jag varit på den första gemensamma barmarksträningen på skidklubben. Det var väldigt roligt. Väldigt jobbigt, men väldigt roligt!

Det var väl den uppdateringen. Det blir inte så mycket av dem då jag nu har börjat jobba och då ändå sitter vid datorn i stort sett hela arbetsdagen, då känns det inte så skoj att fortsätta att skärmglo resten av dagen.
Jag är nu ledig imorgon, på torsdag och på fredag (midsommarafton). Det känns väldigt kul och härligt, som en långhelg mitt i veckan. Ska jobba lördag-söndag och det känns faktiskt ganska kul det med. För första gången på väldigt länge har jag faktiskt planer för midsommar. Ah, inte helt välplanerade än men, det är ju verkligen i tidigaste laget nu för vårt gäng om vi skulle ha bestämt det redan!;P Men det ska iaf bli mat o så med klarregänget så det blir nog bra.

Min lugg har också växt lite vilket är bra. Jag tyckte den blev lite för kort då jag klippte mig.
Det luktar skrovmål. Någon har köpt efter sin träning. Då borde jag o få äta nåt gott jag har faktiskt också tränat, och det var en jobbig träning.

Happ, nu säger jag hej för denna gång.
På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0