Pedantiker varnas

Har vart på fotboll på IP ikväll. Anderstorp - Rusksele 2-1.
Mum hade fika, och det blev lite över så nu får jag fika trocca och snoddas. Moeheh.

Det verkar bli någon slags tradition att vi ska ha stökigt.com här på 55:an i början av sommaren.

Sommaren 2009: renovering av badrummen, både uppe och nere, samt försälning av min säng. = what a mess! I mitt rum ställdes det in massa grejer och jag sov på en madrass på golvet omringad av grejer i oändlighet. Stökigt rum!

Sommaren 2010: Installering av fjärrvärme. = what a mess! Alla möbler skulle ställas ihop mitt i rummen så att väggarna blev fria för installeringsmännen att borra och sätta upp ledningar osv. Det är grejer, grejer, grejer överallt och man blir bara helt deppad av att se all denna röra. Har haft sängen centralt i rummet, kändes lite prinsessaktigt faktiskt att sova så haha. Men idag har jag städat mitt rum! Damsugat och skurat bort borrdamm och renoveringssmuts och ställt tillbaka alla möbler där de stod från början.

Jag vet inte om jag vågar visa några bilder från detta aber. Det är (nästan) skämmigt vad stökigt det kan vara! ...
Meeen... det är ju som tur är inte så året om!
Så på egen risk..... :



2009 före


2009 efter



2010 före


2010 efter

Sammanfattning. Mer kaos i mitt run 2009, men totalt sett skulle jag nog vilja påstå att det nästan har varit mer kaos i år, trots att det inte alls höll på lika länge, men ur städningsperspekttiv har det tagit mycket längre tid att städa efteråt i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0