Tankar dagen före det var ett år sedan jag tog stundenten

Ny frilla idag. Eller kanske rättare sagt nygammal. Har frächat upp den och det känns, det känns skönt. Tyckte kanske dock att luggen blev i kortaste laget men den växer ju som ogräs så det är nog fort åtgärdat.. Har också ätit lunch på tatung med mor o bror, det var rätt gott det ska jag säga. Köpte det sista till stundeterna som ska firas i morgon. Nu har jag en del att pyssla med, och det är ju som bekant något som jag verkligen gillar att göra!:)

Jag blev utelåst ett tag i eftermiddag, men det gick ganska bra att vara utelåst då det är sol och varmt och man kan sitta i en go badenbaden och äta Cornetto Classic (dock vill man gärna komma in fort då en misstänkt fågelavförning touchade min arm!). Bestämde mig för att cykla och chacka mig en glarre medans jag väntade. Valde och valde och tvekade ända in i kassan om jag skulle ta en Cornetto eller en Daimstrut. Varför alltid denna beslutsångest, även så om det gäller glass. Aja, gott var det och nu vet jag vad jag ska ta för någon nästa gång.

En dam utanför coop haffade mig då jag skulle gå in och undrade vad klockan var. När jag kom ut igen och skulle gå till cyklen satt hon på sin rullator och väntade på hämtning, undrade om klockan hade blivit kvart i fyra. Det var den strax. Hon pratade på och var väldigt rar, hon sa också att det skulle bli ännu bättre väder imorgon än idag. Det hoppas vi på.

Igår kväll satt jag med balbilderna, många fina blev det ändå (alltså ljusmässigt osv, motivet är det inget fel på på någon av bilderna!;) )!


      



Det luktar ko-skit utanför. Vi ska äta våfflor till middag. (najs kostcirkel denna torsdag..). Om det inte vore så tråkigt skulle jag utan att tveka fara ut o springa i afton. Men nu får jag göra det ialla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0