Ro utan åror

Som bekant är jag ju ingen bokslukare av rang. Antalet böcker jag läser på ett år är lätträknade. Men att läsa en bok och verklien vara inne i den, gillar jag. Nu har jag faktiskt några böker som jag vill läsa. Har börjat på en av Arto Paasilinna i stugan och idag började med en som heter Ro utan åror. Vi har en dokumentär inspelad på ett gammalt VHS-band som jag kom in på för ett tag sedan. Den handlar om en som har varit nyhets-ankare på SVT och har/hade ALS. Det är ingen må-bra-bok eller film om man säger så, men väldigt intressant. Boken är skriven på ett sätt som jag gillar.
Med korta meningar och "uppradningar".

tillexempel
så här
typ.

Sedan vill jag nog läsa Michael Jacksons biografi Moonwalk. Och så måste jag ju läsa Ett stråk av rött som jag har försökt komma igång med flera gånger. Kanske blir en bättring med läsningen trots allt.


Man ska inte ropa hej förän man kommit över bäcken... 
:P


Kommentarer
Postat av: H

Kors i taket kompis! Halllå, vad tror du om sjöbo på tis? Vi tar hojarna tycker jag så blir det värsta utflykten :)

2010-06-27 @ 21:22:41
Postat av: Elin

Haha jag vet, jag (och andra) blir förvånad över mig själv. Mamma sa också "Vad sa du?" och blev mkt förvånad då jag sa att jag skulle läsa eller att jag var sugen på att läsa. Men som sagt...man ska inte ropa hej...

Det tycker jag låter ypperligt! Vi hörs

2010-06-28 @ 18:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0