Midsommarblomster

Hade en mycket trevlig midsommarafton. Blev mycket ätning. Först lunch i stugan med klassisk midsommarmat, bla silltårta och gravad lax som jag riktigt längtat efter! Sedan blev det jordgubbstårta till efterrätt/fika. Mums! Efter det drog jag och grabbarna tillbaka till stan. Jag gjorde potatisgratäng och fixade lite innan Frida och hennes kompis, Sussi och Ethel kom. Vi grillade middag och åt mycket och länge. Sedan dukade vi bort från huvudrätten och plockade fram efterrätten:  Jordgubbar och rabarber+hallonpaj och glass. Mums! Vi kanske hade ätit färdigt vid halv tio-tio, bra att dra ut på den goda maten länge haha. Sedan kom Jennifer efter att hon slutat jobba och sedan även också Anja och Viktor. Det blev en mycket trevlig kväll. God mat, bra musik och trevligt sällskap. Som grädde på moset var ju vädret! Soligt och varmt hela dagen, och man kunde sitta ute ganska så länge, sen kom myggen som en invasion.

Kanske jag borde göra nåt slags midsommarlöfte, att lägga in mer bilder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0