Liten trästock -> träpinne!

Det börjar vara yra för bröllop nu. Punkt com. I hela Sverige. Det har alltid kännts som att det dära bröllopet med Kronprinsessan och Daniel W är hon hundra år. Men det är ju faktiskt inte alls länge kvar, inte för att jag är så intresserad men. Jag har funderat på att sätta up ett porträtt av kungafamiljen på dasset i stugan, bara för att man tydligen ska ha det, som en parodi..

Varför glömmer jag altid bort vad jag ska skriva om när jag väl har börjat. Innan har jag flera saker som skulle hamna här men så glömmer jag de flesta.


Men, jag kan skriva om gårdagens spontana händelse. Upptäckte på aftonen att det skulle vara musik på Kyrkholmen. Trevligt, och vädret var ju också finfint. Jag och Malin cyklade dit och lyssnade. Väldigt bra påfund, ett lite minifestival sådär på en måndagskväll på försommaren. Roligt var också namnet - Träpinne. En liten version av Trästock - Träpinne. Fyndigt!

Det höll på att bli ytterligare en spontan konsertresa även den gågna helgen. Upptäckte att Timbuktu skulle spela på brännbollsfesten i Umeå på lördagkvällen. Jag o Frida tänkte åka iväg, men efter visst velande blev det inte så. En aning för dyrt kan man tycka att det var!

Det är kul att hitta på saker sådär spontant. Det blir nästan roligast då. Då tar man det för vad det är, det blir som det blir, man hinner inte bygga upp så höga förväntningar. Och sen tycker jag heller inte om att planera och fundera så mycket. Mer sånt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0