Vi har iallafall otur med vädret

Om jag sist var överlycklig över vädret är jag nu förbannad på detsamma. Man kan ju inte lita på någon väderprognos nuförtiden!!
Jag och Malin var i Falkan i måndags och det var i alla fall jättehärligt!
Sedan hade jag och Frida tänkt sola hos henne i Tjärn igår men det gick ju inte då det blev regn och mulet och solen inte kom fram förän på eftermiddagen. Men ett bra alternativ blev det med fika och en tur på stan för att se vad reorna erbjöd. Såg några fina klänningar, dock blev det inget köp.
Idag hade jag då sett fram emot att bre ut en filt på gräsmattan och läsa och sola. Men näe, det verkar inte bli mycket av det heller. Jag är dock liiite hoppfull att det ska spricka upp. Dock är det lite mörkt och några droppar har just fallit.

Efter att dragit ut på det i nästan två dagar har jag kollat antagningsbeskedet för höstterminens högskolestudier och jag blev antagen till franska i Umeå. Jag tror att det känns bra. Kanske inte det som låg högst upp på önskelistan, men det blir nog säkert bra. You have to make it work:)

Men då vädret är så här får man väl sitta inne och läsa istället, fast det är inte alls lika kul. Men, jag kan ju lägga mig på soffan på framsidan och ta en filt över mig istället, för temperaturen är iaf helt okej.

Jag kom igår fram till att det är inte är speciellt bra att jobba kväll på tisdagar. Jag missar träningen, Morden i Midsomer och So you think you can dance!

Snart blir det busig lunch från Grill'n. Skråvmål.

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0