Juldagar 2010

Hej hallå. Up and awake. Redan ... !! Vi skulle egentligen ha träningsdag men den blev inställd/uppskjuten pga de 20 minusgraderna som dagen bjöd på. Och istället för att gå o lägga sig i sin sköna säng och somna om några timmar till, åt jag frukost, tog en dusch och klädde på mig. Så är redan klar för denna tisdag. Har dessutom betalat hyran. Pluspoäng. Eller ska inte till så mycket pluspoäng egentligen, för det skulle bara göras.

Men sedan sist har julaftonen, juldagen, och annandagen fortlöpt och ett par dagar till också. Julaftonen firade vi hos farmor i Kåge. En peacefull julafton med massa mat och fika och spelspelande o så. Mysigt. Och fina julklappar fick jag också. Jag, mor och far tog en promead och på tillbakavägen fick vi syn på en tjock rök, som det kom lågor ur! Det brann i ett hus på norra sidan älven! Huuuuga, stackare, mitt på självaste julafton! Juldagen var som juldagen ska vara. Schlappning, en promenad, leka lite med sina julklappar, spela nåt spel och ha lite tråkigt. Annandag jul bjöd också på lite slappning, en promenad och sedan party. Blev utgång på station 8. Dock mest ynglingar där.. Men det blev en trevlig kväll och roligt att träffa folket!!


Foto: Etheeel

Igår hängde jag lite med Helena på dagen och på kvällingen var det mer spelkväll, på hög nivå. Pappas kompis Martin kom hit och då blir det Järgersro. Denns gång seriöst och alla lopp. Lite deppad blev jag då min enda startmöjlighet till det sista, och största, loppet - Pollux, blev sjuk och fick startförbud! Inte ens lite skojigt. Men jag kom tvåa totalt ändå, hehe. Det göttaste av allt var nästan att jag inte hade några skulder alls när totalsumman skulle räknas ut.

Eftersom det nu inte blev någon träningsdag, väntar bara en, och åter en sak: plugg. Jag ska plugga. Har börjat stressa upp mig litegranna för det. Har inte haft tid och dagarna har varit rätt så fyllda av roliga saker. Och då är det lätt att böckerna inte kommer fram. Men nu så. Sen kanske man skulle ta sig en runda på stan. Eller orkar man, jag är inte något vidare stort fan av melandagsresa. Men kanske jag skulle införskaffa en extern hårddrisk. Och en eltandborste ... ? Var hos tandläkaren förra veckan och tänderna var fina, ska bara göra lite noggrannare, typ tandtråd osv. Ska göra som i Greveholm - flourskölja! Hmm..jamen, nämen man kanske ska ge sig ut i myllret, kaoset. Åsså behöver jag verkliiigen en klippning. Ska ringa till frissan, men skäms typ för att gå dit. Mitt hår e så sjuuuukt risigt nu.

Jeje, så kan det gå. Och kanske det blir lite mer film idag. Skulle ju se mycket film i jul. Får väl se Rädda Willy 2 idag.. Märkte (igår då jag kollade lite på ettan;P) att den där pajken, Jesse, är väldigt lik min tremenning Johan! Och i morrn blir det häng med The gäng och lite konsertbesök. Och snart är det ett nytt år:O. Och nyårsafton, vad händer då egentligen?

Trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0