Julhandlen

Går in i en affär
"Christmas is here ... "
ut, in i en annan,
"I dreaming of a white christmas ... "
ut, in i en annan,
"All I want for christmas ... "
ut, in i en annan,
"Julen är här ... "
ut, in i en annan,
"Christmas ... "
ut, in i en annan,
"Rockin around the christmastree ... "
ut, in i en annan,
"Tralala christmas ... "


I morgon åker jag till Skellefteå. Det ska faktiskt bli gött. Egentligen skulle jag kunna åka nu, eller när jag vill. Hade kunna åkt under helgen om jag hade velat det. Men jag ville faktiskt vara i Umeå den här veckan då jag äntligen fick en lägenhet och då jag inte vet hur länge jag kommer blir kvar. O om jag stannar längre här så blir det roligare att komma hem. Och nu känns det roligt. Det är ändå bra gjort av de som har en lång resa för att kunna åka hem och inte alls har den möjlligeheten att snäppa hem då de vill, de unnar jag verkligen lov och hemresan.

De fanns inte Din Sko i stan. Så jag ska cykla till Strömpilen och prova skockerna. Det känns lite dåligt att tänka på om jag ska köpa skor till mig själv, eller vad som helst till mig själv, då de hela tiden pratar om att samla in pengar till barn över hela världen som säljs som varor brevid mig. Då är ett par skor till mig som en fis i rymden. Men jag ska önska låtar. Låtar skall önskas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0