GQ calling

Nu befinner jag mig på Kvistgatan igen. Och här är till och med julgardinerna upphängda. Kul att komma till ett julstökat hus.

I morse var det alltså dags för den stora, allvarliga, creepy grammatik+vokabulärtentan! Det kändes som att det gick bättre än vad jag hade förväntat mig att det skulle göra, men samtidigt är nog risken att jag har blandad ihop ordföljd och såna saker när man skulle skriva meningar.. Jag brukar alltid sitta lång tid för att göra proven, men den här gången känndes det som att jag hade hunnit långt på kort tid. Men sedan sitter man ju och knepar och knåpar och kollar igenom och korrigerar så då blir jag bland de sista att gå ialla fall. Men det var faktiskt till och med två kvar efter jag hade gått (i vår grupp). Men vad spelar det för roll att man sitter länge? Det viktiga är ju att man gör det ordentligt och inte stressar, oavsett hur länge man sitter. Nu är det ialla fall gjort och skulle jag måsta göra en omtenta så går ju världen inte under för det.

Nu ska jag göra klart en presentation till måndag. Många presentationer blir det. Denna gång fick vi välja vad vi ska prata om, i högst fem minuter, så det är inte någon speciellt lång presentation. Jag ska ialla fall prata om Côte d'Albâtre och Fécamp, där vi var 2007. Jättefint är det där. Ni måste bara kika på bilder därifrån!



I morgon ska jag till klubben för att heja på mina klubbkamrater som tävlar och fota lite på hemmatävlingen. Kom dit tycker jag! Hamburgare och skidåkning i världsklass på natursköna witeburg. I dag kördes sprinten, i skate, och i morgon är det klassisk distans. Charlotte Kalla står också på startlinjen. Det ska bli kul att åka upp på klubben, det var ett tag sedan. Och det ska bli kul att känna skidtävlingsatmosfären. Och det ska bli kul att åka lite på Vitberget.

Nu är det middag. Ikv ska jag baka lussebullar. Sen äta det, dricka glögg och äta skumtomtar. Ja, jag gillar julfika och julmys. Det var det ju föresten också på Gnejs i förrgår. Mycket trevlig kväll med spel och loads av gott fika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0