Kalas

Hej hej hallå.
Igår var en trevlig dag. Det vankades bröllop i Renfors. Helenas grannar där gifte sig. Helena och jag var serveringspersonal. Det var mycket att tänka på men också roligt. Framplock, bortplock, servering, diskning, skjutsning. God mat, tårta, dans, korvgrillning, vackert väder. Bröllopsfesten var i deras ladugård som var jättefint renoverad och inredd. Som taget ur en inredningskatalog, kan lova att man blev inspirerad.
En erfarenhet rikare som jag kan använda mig av den dag jag öppnar ett café:)

I fredags på jobbet var det fredagsmys för vi som jobbade kväll. Alla hade tagit med sig något till ett "buffébord" som skulle kunna skådats på ett kalas. Det var kakor, vinerbröd, chokladpinnar, jordgubbar och godis. Inte att leka med alltså. Ganska bra firning av långhelg för mig. Nu är jag ledig till på fredag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0