Nya steg

Igår tittade jag på en lägenhet. Iiihh, spännande!
Kändes ändå lite konstigt. Att jag ska titta på en lägenhet, för att jag ska flytta, som jag ska bo i själv. Det är mindre än en månad kvar till skolan börjar. Då får man sätta sig vid skolbänken igen, och det känns faktiskt ganska kul. Det känns roligt att göra en sak koncentrerat, att bara få koncentrera sig på en sak. Ett ämne i taget och bara plugga, så när jag inte pluggar är jag ledig. Nog för att det kommer bli just mycket pluggande, men ändå.

Det känns ändå bra med Umeå nu. Det känns som att det blir en ny stad när man kommer att studera och bo där. Man kommer upptäcka staden bättre och nya saker med andra ögon. Och så är det en del jag kan hälsa på och ha middagsträffar med :)

Skummade lite på schemat i förrgår och det verkade som att det skulle vara ett diagnostiskt prov redan efter några lektioner. Det är väl säkert för att se vart man ligger till, men ändååå åå alla kommer vara så bra!

Det är fint väder idag. Hoppas det är varmt också. Jag funderar på att leta fram mina gamla inlines, men jag har en bestämt känsla av att de kommer vara väldigt små. Får prova. Känner att jag skulle vilja ta en tur, det var så himla längesedan jag åkte och nya cykelvägen mot Bersan passar passar perfa att åka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0