LEDIG.

Igår gjorde jag min sista arbetsdag. Min sista arbetsdag på sommarjobbet. Min sista dag på Norran på väldigt länge, kanske till och med 4-ever, vem vet?! Det känns skönt att vara ledig nu, det känns också lite konstigt om jag gjort min sista dag på Norran.

Fick jobba hela helgen medan resten av familjen var söderut på olika håll. Det kändes väl inte så jobbigt att jobba men det kändes väldigt jobbigt, tråkigt, att jag inte kunde följa med! Ville också åka träffa all släkt och vänner där! Vara i Gullspång och Kvänum! Och på Way out west i Göteborg! Och dessutom var det så längesen jag var i Gulle och Kvän nu. Buhuu!

Men nu är jag ialla fall ledig två veckor, sen börjar skolan. Och vad ska jag göra till dess ... ? - ingenting! Eller jo, det kommer nog bli mycket att göra med flytt och så och fixa saker inför skolstarten och sånt. Men däremellan ska jag ta det lugnt och göra roliga saker. Jag vill åka till IKEA också;).

Det börjar kännas på lukten ute nu att det är sensommar och snart slut på sommaren, det luktar som att skolan börjar om snart. En vemodig lukt. Lite ångestfylld och ledsamt tom för man vet att det är så länge kvar tills det blir sommar igen. Den här sommaren har verkligen flugit förbi, oj vad fort det har gått alltså. Men bra har den varit ändå. Jag längtar redan till nästa. Nej, men nu blev det lite för tragiskt här, inte är sommaren slut ÄN! Spring ut och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0