I Umeå.

Så har jag landat i Umeå.
Igår blev det en lugn dag. Jag och Helena cyklade till den nya tågstationen Umeå Östra för att se Amanda Jensen spela och så fick vi fika. Sen checkade vi in var Humanisthuset låg och sen blev det middagslagning.

Idag var det så dags för den första skoldagen. Regestrering. Lite nervöst. Det gick ändå hyffsat ok att hitta till klassrummet. Det var inte alls något glammigt klassrum ska jag säga. Kändes lite som ett skyddsrum. Hade hoppats på lite ljusa med många fönster.. Lite mer som F51;) Vi som var på regestreringen idag var inte speciellt många, tror det var typ 11 st.

Det var mycket information att ta in. Men jag tror det kommer att bli bra när kursen drar igång på allvar. På onsdag har vi den första lektionen. Imorgon är det bara ett informationsmöte för alla språkstudenter. Sedan ska jag ta en tur på stan. Ska nog kika på en väska och måste köpa en kursbok. Aah alltså det känns ändå lite som att "alla kommer vara så bra". Men jag ska ge den i att lära mig. Jag vill lära mig. Bara det kommer igång och man kommer in i flowet hoppas jag det blir bra.

Vi har suttit ute på balkongen och njutit av det fina vädret, det är faktiskt sol och jättevackert, dock lite kyligt. Sedan gjorde vi raggmunkar till middag! Nu är Jennifer på nollning och jag och Helena ska nog ta en springtur på ett spår här vid Carlshem. Det blir som ett litet kollektivboende här just nu, ganska kul!:)

Tjingeling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0