Dansterapi

Idag gråter jag mest till danser från So you think you can dance.

Season 7, Travis Wall copreograph. Dansers Robert & Alison.
Season 6, Tyce Diorio coreograph. Dansers Ade & Melissa.
Season 3, Mia Michaels coreograph. Dansers Niel & Lacey.
Season 6, Mia Michaels coreograph. Dansers Koupono & Kyla.

Lite gråter jag också för att alla andra gråter. Då kan jag inte hålla mig heller. Men det är så fint och bra. Och musiken gör så mycket. Jag slutar aldrig förvånas att dans kan frambringa så mycket känslor. Inga ord, bara uttryck, rörelser och musik.

Sen är ju Mia Michaels och Travis Walls koreografier alltid så speciella och "påverkande" vare sig det är glatt, ledsamt, imponerande... a, allt.


Robert & Alisons dans i programmet i tisdags. Hela, inför + dansen + domarbedömning: http://www.youtube.com/watch?v=xnguqsMQmg4&feature=related


There's something about a great piece of art. When the right dansers comes together with the right coreographer with the right piece of music at the right time to the right piece and something magical happens.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0