Vulkanutbrott

Oj vad det har strulats till med flygtrafiken pga av vulkanutbrottet på Island. Jag hoppas det är över nästa vecka. För om prick en vecka är jag i Stockholm. Ska flyga dit fredag morgon och då vill jag gärna att luften ska vara flygbar. Men samtidigt i allt detta tragiska tycker jag det är lite coolt med det här vulkanutbrottet. Det känns inte precis som år 2010. Vi påverkas av ett vulkanutbrott på Island. Fatta egentligen.. Tragikomiskt. Men jag hoppas inte det blir värre, alltså rent ur hälsoprespektiv. Flygtrafiken må vara en problem, men inte i närheten så stort som ett hälsoproblem. Och undrar hur mycket miljön påverkas. Det är ju bra att det inte släpps ut koldioxid från planen, men hur påverkas den av askan, det bli varmt och glaciärer börjar smälta.. Vad är att föredra?

Igår åkte vi milspåret på träningen och när vi kom höst upp på Nöppelberget sken solen och vädret och utsikten var gudomigt vacker. Ljuset var jättestarkt, skogen kändes ovanligt grön och himmlen ovanligt blå. En kamera skulle man haft med sig. 


                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0