Skottpåsk

Uj uj uj, jag är så mätt! Kallsvettsmätt nästan. Farmor fyller år i morgon så vi har varit där idag och firat henne. Och då fick vi förståss en barkmiddag med påskbuffé och tårta. Har varit i stugan och skottat tak tidigare idag. Ett träningspass. När det var färdigskottat blev det varma mackor (i mackjärn på elden!!) och lite korvgrillning. Plötsligt hörs det något"forsande" ljud och jag tittar upp mot stugan. Då ser jag hur all snö som är kvar rasar ner framför huset! Sedan var det putsväck med snön på "sörsia" taket. Ena sidan blank och andra fortfarande vit.. haha, spänning i vardan.

Igår blev det också en tur till stugan, även då lite skottning. Men mer ploj också:P Och då var vädret super så också lite solning, så lite röd i fejjan blev jag ändå.. På kvällen blev det en tripp till Bersan föra att fira Ethel som fyllde 20!

Som om det inte var nog med skottning.. I lördags också. Då skottades altanen hemma fram. Fick gå ut genom förnstret för att kunna börja skotta. Men dörren och golvet kom fram så nu kan man gå ut genom dörren.

Det ska rent utav bli härligt att cykla iväg imorgonbitti då asfalten har smällt fram. Inget spårcyklande och frustration på morgonkvisten, underbart!


Hoppas påsken varit bra.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0