Ett steg på vägen

Nu så! Nu är det allvar. Har nu suttit med utbildningskataloger och läst och tittat och grunnat på vad jag kan tänkas vilja läsa för kurser. För jag är mest inställd på att läsa kurser, inte ett helt program nu. Jag kommer alltid in på språk, kultur, medier, åt det hållet så det är ju iaf ett steg i rätt riktning. Franska blir nog iaf ett säkert val. Sedan är jag lite sugen på musikvetenskap, nån text/medie kurs, kanske nån kurs om kultur/svenska språket liknande sak..typ SFI, kanske lingvistik. Spännande. Sedan är det ju då bara att gallra ut vad man ska anmäla sig till. Och vart. Fast man kan väl anmäla sig på flera ställen och välja sedan. Det står mellan Stockholm och Umeå just nu. Eventuellt lite Göteborg.

Jag är på g iaf..
Sedan ska jag bara plugga inför högskoleprovet också.. Det slog mig ordentligt igår att det är ju bara en vecka kvar. Jag blir så arg på mig själv att jag inte har tagit mig tid att plugga när jag har haft så gott om tid och jag har sagt till mig själv huuuur länge som helst att jag ska börja förbereda mig och plugga till högskoleprovet. Speciellt mattedelen! Om det är nån som känner för en "plugga-inför-högskoleprovet-dag" är det bara att höra av sig!:)

Idag får vi besök av delar av familjen H/Å. Synd att inte Tuva kunde följa med. Hoppas hon får roligt på sin häftiga resa! Sen kommer också farmor, vi ska fira Petter lite mer.. Han har inte blivit så firad på 18-års dagen än:P Och ikväll blir det roligt för då ska vi samlas med klassgänget! Några som kommit hem över påsken o så så det blir väldigt skoj. Får se om de nappade på mitt förslag om marängsviss;) haha . Såg min första AIK match på plats i år. Synd att det inte blev vinst.. och synd att inte Adde spelade. Men det var trevligt iaf.



Äventyr och nystart.. ?


Trygghet .. ?


Kommentarer
Postat av: Ethel

Kör på stockholm! Man lär sig så otroligt mycket om världen och sig själv när man flyttar långt!

2010-04-02 @ 13:32:10
URL: http://ehol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0