Alla skor i skohyllan

Ibland har man alla hästar hemma ialla fall. Eller alla hästar i stallet om man så vil höhö. Men jag har, som jag kanske nämnt, haft borta mina springskor. Och ihärdigt tjatat på min bror att han ska leta fram dem eftersom jag var övertygad om att det var han som hade städat bort dom för en tid sedan. Då vi fick välja tre par skor att ha kvar inne i hallen, resten skulle ut i frådet. Men efter att jag sökt på det stället han menade att de skulle finnas, samt att han själv tillslut gick ut och letade ordentligt men inte hittade dem började jag inse att det nog inte var han som städat bort dom trots allt... Hade jag glömt dom på Friskvårds kanske..? Nja.. Eller!, kanske på Campus efter den där gången då jag provade dansen..!? En smilleblixt. Idag på lunchen cyklade jag iaf dit och kollade. Grävde i "kvarglömt" och jo! Om inte längst ner i lådan låg det ett par vita och ljusblå Adidas löparskor! Mina! Wiie, de är återfunna.

Det är ju så gött när man hittat igen sånt som varit borta. Senast min älskade lila mössa. Jag trodde för ett tag att jag hade lämnat kvar den i huset i Hudiksvall, men den var bara kvar i Henrikssons bil! En annan gång hade jag borta min iPod jättelänge. Letade och letade och var arg, arg och lessen. Tillslut fann jag den, såklart av en slump, i en ficka i min fleecejacka långt in i garderoben..! Först är man så arg och besviken för att sakerna är borta, sedan blir man så lycklig när de kommer tillbaka.

Skornas återkomst har gjorts, så nu får jag knyta på mig dom och ge mig ut en runda.

Hade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0