Mycket matprat idag

Har idag var och lämnat in en lönerapport och vart en sväng på stan. Köpte nu då ett par jeansleggins. Hade nu lite beslutsångest över vilka jag skulle ta av de två jag valde mellan. Ett par var skönare och det andra hade lite snyggare färg. Denna gången blev det de skönare med den mörkare färgen. Ska fundera på om jag ska köpa de andra i framtiden. Plus att jag invigde mina nya skor idag, det var trevligt:D Ikväll blir det lite extra jobb som har möjligheter till att bli lite stressande, meen jag har iaf en stratige på hur jag ska undvika det. I söndags var kanske den dagen jag har gjort mest på väldigt länge på jobbet. Började efter att varit och hjälpt till på Vitbergsdagen, vid tre och skrev nästan oavbrutet till elva kändes det som. Funderade på hur många människor jag pratade med under den dagen. Quite många blev det:). Jag var så inne i arbetet och lite orolig att jag skulle behöva stressa senare på kvällen och sket i att äta middag.. Ett äpple och en apelsin fick det bli. Var konstigt nog inte så hungrig, men när jag kom hem där vid drygt halv ett på natten, åt jag en extra stadig kvällsmat. Gött.

Ska sticka till obs och inhandla lite matsaker. Ska göra middag idag. Funderade på lasagne, men det kanske bli för komplicerat..sån där bechamellsås eller vad det heter är väl ett riskmoment. Att koka saker med mjölk i på spisen kräver 100% koncentration. Ögonen måste vara fästa på kastrullen hela tiden, blundar man eller tittar bort har det kokat över på två röda sekunder. Det kan bli spaghetti och köttfärssås istället. Det är gott. En av mina favoriträtter måste jag säga. Träffade Josse på stan och blev lite inspirerad av hennes lunch..sill och potatis. Jag addade lite bacon till min lunch också. Det var ett bra tips, visste att jag skulle äta bacon men inte vad jag skulle ha till så det blev perfa med sill och potäter till. Smarrigt.

Igår körde vi igång träningen igen. Det var riktigt skoj faktiskt. Det blev gamla klassiker som stolpstafetter och små styrkeövningar á la Anders. Det var kul och jobbigt. Tillhör du en av de som blir tomat i ansiktet efter ett träningspass? Det gör jag, tyvärr. Lillasystern till en i vår träningsgrupp sa till mig när vi hade kommit tillbaka och satt och tog igen oss med det vanliga saft och pepparkakor: "Varför är du så röd?".  ... Ha-ha-ha punkt. 



matprat..kul ord.


Fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0