Ska man vara rädd egentligen?

Det går inte att undvika pratet om Svininfluensan nuförtiden. Jag vet inte vadman ska tro..behöver man vara rädd eller? "Man behlver inte vara rädd, men man ska ha respekt" har jag hört. Jag har inte fattat allvaret i det hela tror jag, för än typ nu de senaste dagarna. Och typ igår kväll då jag kände att jag har en förkyldniing på g, och idag är jag riktigt snuvig och halsen känns tjock. Ska man oroa sig? Jag tycker jag har tvättat händerna ofta och ordentligt. Ska man nu utgå från att man har svininfluensan då man har en förkyldning? För hur vet man att det är just den influensan man har? så man inte går ut och smittar.. och till sjukhuset ska man ju tydligen inte gå längre. På tv var det en sån här smittsdkyddsexpert typ, som sa "pk inte till sjukhuset om du är sjuk", nehepp...?! hahaa. Det kanske är lite tur att man inte går i skolan nu. För på ett sådant ställe sprider sig en sjukdom fort som rackarn. Nog för att vid den här tiden på året brukar det vara mycket förkyldningar i farten.


Hittade av en slump ett roligt klipp från den härliga julkalendern Sunes Jul, med Rudolfs bästa som man kan roa sig med i oroande tider som dessa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0